Inovace MŠ
Mateřská škola inovuje svoje ŠKPZ každé 3 roky.
K hodnocení předkládá:
- Školní kurikulum podpory zdraví (ŠKPZ)
- Prováděcí plán na nejbližší rok
- Autoevaluační zprávu
- Tabulky průměrných hodnot indikátorů za školu
- Tabulku zpracovanéo dotazníku pro rodiče
Co by mělo ŠKPZ obsahovat?
1. Titulní strana podle finálního dodatku |
|
|
Označení „Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání“ |
|
|
Vyznačení období platnosti plánu |
|
|
Administrativní údaje (číslo jednací, razítko, podpis řed.) |
|
|
2. Základní údaje o škole (identifikační údaje o mateřské škole) |
|
|
Název školy dle rejstříku |
|
|
Sídlo školy |
|
|
Zřizovatel školy |
|
|
Jméno ředitele školy |
|
|
Zpracovatelé programu |
|
|
1. Představení školy (obecná charakteristika školy) |
|
|
1.1. Organizační uspořádání školy (organizace vzdělávání) |
||
Popis budovy školy a jejího okolí |
|
|
Velikost školy, počet tříd |
|
|
Vnitřní uspořádání školy a jednotlivých tříd |
|
|
2. Charakteristika vzdělávacího programu |
|
|
Záměry a cíle, které se vztahují k podpoře zdraví |
|
|
Filozofie vzdělávacího programu a integrující principy |
|
|
Dlouhodobé záměry rozvoje |
|
|
3. Neformální kurikulum (podmínky vzdělávání) |
|
|
Obsahuje 2 principy a 12 zásad |
|
|
Všechny principy a zásady obsahují popis zjevně vycházející z evaluace |
|
|
Všechny principy a zásady obsahují záměry, co je třeba upravit zlepšit, vytvořit… |
|
|
4. Formální kurikulum (vzdělávací obsah) |
|
|
4.1. Tematické celky (integrované bloky) |
||
Jsou stručně charakterizovány (smysl, cíl, záměr) |
|
|
Mají přiřazené cílové kompetence ze všech 7 klíčových kompetencí |
|
|
Obsahují náměty k podpoře zdravého životního stylu (okruhy činností praktických i intelektových) |
|
|
4.2. Pravidla pro tvorbu třídních programů – třídních kurikul (TK) |
||
Popis, jak se s KPZ MŠ pracuje, při zpracovávání TK |
|
|
Formy pedagogické práce |
|
|
Metody vzdělávání |
|
|
|
|
|
5. Evaluace (evaluační systém) |
|
|
Obsahuje hodnocení podmínek |
|
|
Obsahuje hodnocení procesů (práce učitelek) |
|
|
Obsahuje hodnocení výsledků vzdělávání (dosahování kompetencí u dětí) |
|
|
V plánu evaluace jsou uvedeny prostředky (metody a techniky) hodnocení |
|
|
Plán evaluace je časově rozvržen |
|
|
Je stanoveno kdo za co odpovídá, kdo bude co hodnotit |
|
|
Pročtěte si okomentovanou Osnovu školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání "Školního kurikula podpory zdraví" podle požadavku Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání"
Autoevaluační zpráva...
|
Má patřičné náležitosti (viz autoevaluační zpráva, KPZMŠ 2006, str. 196 ) |
Vychází z analýzy ŠKPZ, NK, FK |
Vyjadřuje se k naplňování záměrů a hlavních cílů ŠKPZ vzhledem k RKPZ |
Obsahuje hodnocení NK (všech principů a zásad podpory zdraví – podmínek FK - 2 + 12) |
Obsahuje hodnocení FK - průběh vzdělávání (z hlediska prožitkového učení) |
Obsahuje hodnocení FK - průběh vzdělávání (z hlediska realizace tematických celků, jejich plánování a naplňování) |
Obsahuje hodnocení (shrnutí) vzdělávacích pokroků dětí ve vztahu ke kompetencím PZ u dítěte na konci předškolního období |
Obsahuje hodnocení účinnosti opatření, stanovených v předchozí autoevaluační zprávě |
Materiály zasílejte na adresu SZÚ do 10. října roku, ve kterém začíná Váš další tříletý cyklus. V odůvodněných případech můžete požádat o odložení evaluace/inovace.
Pokud si nevíte rady, potřebujete poradit, kontaktujte mne na tel. č. 267 082 546 či na emailu frohlichova@szucz